Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności | Jak wyłączyć ciasteczka

AKCEPTUJĘ
×
wracam na start
bieżący program przedszkola dlaczego nasze przedszkole jest twórcze? metody jakimi pracujemy jak wygląda nasz dzień? kangurowa okolica organ prowadzący standardy ochrony dzieci zdrowe żywienie zapisy do przedszkola praca i staż kontakt

Organ założycielski - OTE Kangur

W sumie mamy (oprócz Kangura☺) szóstkę dzieci. Klara, Hania, Janek, Julek i Antoś to absolwenci Kangurowych Przedszkoli. Konstancja chodziła do przedszkola w trudnych do wyobrażenia czasach, gdy jeszcze nie było żadnego naszego przedszkola. Za to, podobnie zresztą jak inne nasze dzieci, ale najdłużej, chodziła do Kangurowej Szkoły Twórczego Myślenia.

Teraz, w 26 roku pracy w Kangurze, możemy o sobie powiedzieć, że jesteśmy psychopedagogami twórczości. Ale też twórczo uzupełniamy się od początku – Joasia Ligęza – filolog, Weronika Piotrowska – etnolog i Witek Ligęza – psycholog. Naszą pasją i celem pracy zawodowej i rozwoju osobistego jest próba uczenia twórczego myślenia. Zaczynamy od dzieci 2-letnich, korzystając ze zdobyczy współczesnej psychologii rozwoju człowieka, wspomagamy twórczy rozwój u przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych i samych dorosłych – kangurowych rodziców, ale też rzesze nauczycieli. Choć na co dzień prowadząc firmę i opiekując się dziećmi czasem jest o to trudno, to staramy się, by naszą zasadą działania było proste hasło wymyślone kiedyś przez naszego przyjaciela, wielkiego pedagoga twórczości, Krzysztofa J. Szmidta – Twórczość cieszy!

Grupa OTE Kangur oprócz przedszkoli to:

Weronika Piotrowska

Od 26 lat wymyślam twórcze zabawy w Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur, a obecnie także Kangurowej Szkole. Jestem zafascynowana myśleniem dzieci, ich niezwykłymi możliwościami. Uważam, że dorośli mogą pomagać dzieciom skakać jeszcze wyżej. Na co dzień skaczą ze mną moje dzieci: Konstancja, Klara i Julek. Chętnie zestawiam smaki i kolory w kuchni (i nie tylko). Odpoczywam w lesie. Z wykształcenia jestem etnologiem i staram się korzystać z mojego antropologicznego instynktu – uwielbiam obserwować i myśleć nad tym co widzę.

Joanna Ligęza

Jestem filologiem i nauczycielem z wykształcenia, mam za sobą intensywną harcerską przeszłość i wciąż czerpię z tego okresu optymizm i zaufanie do ludzi a od 26 lat  jestem także fanką i propagatorką dydaktyki twórczego myślenia - głównie wśród studentów i nauczycieli. Wciąż zadziwiają mnie możliwości rozwojowe dzieci! A działanie kangurowych programów najbardziej widzę po moich - czasem za bardzo :-)  - twórczych dzieciach – Hani, Janku i Antosiu.  Prywatnie: nie wyobrażam sobie życia bez muzyki, lasu i jeziora, a wakacji bez Kaszubskiego Pomorza i totalnego luzu przeplatanego z ostrzejszym sportowym treningiem, lubię gotować lekkie kolorowe dania, siły zbieram biegając po lesie lub pływając i spędzając czas z rodziną i przyjaciółmi. Ostatnio też ciągle daję się prowokować do realizacji nowych wyzwań... No i jak widać nie umiem pisać krótko...

Witold Ligęza

Kiedyś dostałem podkoszulek z nadrukiem Ojciec Dyrektor (aluzja jasna). Zawsze chciałem go mieć i teraz żałuję, że już się wytarł. Dyrektor – to może słowo nie najlepsze, ale w zestawieniu z Ojcem łagodnieje. Jestem tatą Hani, Janka i Antosia. Jestem dyrektorem Kangura i mam szczęście pracować z wieloma wspaniałymi osobami. Jako psycholog specjalizuję się w psychologii rozwoju człowieka i szukam odpowiedzi na pytanie Jak uczyć dzieci myślenia?