Nasze ekspedycje:

Wycieczka do Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

data: 11 marca 2018 grupa: NIEBIESKA (5l)
Ostatnim punktem naszej gry planszowej „Azja Ekspres” była podróż do wspaniałych bram Japonii. Odkrywaliśmy ten kraj w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha”.

Gdy dotarliśmy na miejsce Pani przewodnik zaprosiła nas do kina, abyśmy mogli podziwiać piękne oblicza Japonii zmieniające się wraz z porami roku. Film pokazał nam również zwyczaje, tradycje i święta japońskie np. Dzień Kwitnącej Wiśni. Dowiedzieliśmy się, że Japonia jest krajem wyspiarskim i składa się z 5 wysp. Dodatkowo jej flaga ma takie same kolory jak nasza flaga Polski, lecz jest na niej czerwone koło na białym tle, które ma oznaczać wschodzące słońce. Niesamowite były widoki góry Fuji, która jest świętą górą a zarazem wygasłym wulkanem.

Japonia to kraj, z którego pochodzi sztuka składania papieru jaką jest Origiami. My też postanowiliśmy zgłębić tę sztukę robiąc pieska oraz hełm samuraja.

Na koniec poszliśmy na wystawę tradycyjnych ubrań japońskich – taki strój się nazywa Kimono. Jakie one były piękne! Kobiece zdobiły wyszywane kwiaty, ptaki - niesamowicie kolorowe! Męskie kimona były bardzo geometryczne w pasy i figury. Dowiedzieliśmy się, że ciężko założyć takie kimono i pomagają w tym specjalnie wyszkolone osoby. Potem sami mogliśmy zaprojektować swoje kimono.

Niesamowita przygoda! Na pewno ją zapamiętamy, a może kiedyś zobaczymy na własne oczy piękno Japonii.