Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności | Jak wyłączyć ciasteczka

AKCEPTUJĘ
×
wracam na start
bieżący program przedszkola dlaczego nasze przedszkole jest twórcze? metody jakimi pracujemy jak wygląda nasz dzień? kangurowa okolica organ prowadzący standardy ochrony dzieci zdrowe żywienie zapisy do przedszkola praca i staż kontakt

Informacje programowe

Rok szkolny 2024 / 2025

Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2024/2025 w Kangurowym Przedszkolu wybraliśmy "Świat pełen żywiołów", za którym to hasłem kryją się treści edukacji przyrodniczej oraz kształtowanie postawy proekologicznej.

przeczytaj całość

MAJ - Na ziemi

W maju będziemy przyglądać się i porównywać ekosystemy naturalne i te stworzone przez człowieka. Sprawdzimy czym różni się las od parku i łąka od ogrodu – jakie można spotkać w nich rośliny, w jaki sposób rosną i kto o nie [...]

przeczytaj całość
KWIECIEŃ - Żywioł: powietrze

„… cieplejszy wieje wiatr, wiosna! Wiosna wkoło…”

Wiatr, wietrzyk, a może wichura? Skąd się bierze i jakie ma znaczenie w przyrodzie, dla ludzi, roślin i zwierząt? Od tego zaczniemy nasze dociekania na temat powietrza. A oprócz obserwacji pogodowych będziemy badać jego [...]

przeczytaj całość
MARZEC - Jestem w swoim żywiole

Marzec to w Kangurowym Przedszkolu czas kolejnych PROJEKTÓW BADAWCZYCH.

Dla wszystkich niewtajemniczonych: metoda projektu, to metoda pracy z dziećmi, dzięki której mają one szansę na samodzielne zgłębianie interesującego i ważnego dla nich tematu. Dzieci wykorzystując wrodzoną ciekawość zadają pytania i stawiają [...]

przeczytaj całość
LUTY - Żywioł: woda

W kolejnym miesiącu tego roku przedszkolnego spróbujemy zgłębić wiedzę dotyczącą wody. Na początku zastanowimy się skąd bierze się woda na Ziemi. Gdzie można ją spotkać i komu jest potrzebna, czy płynie tylko w kranie i w rzece a stoi w [...]

przeczytaj całość
STYCZEŃ - Pod ziemią

W styczniu wybierzemy się w niezwykłą podróż w głąb naszej planety. Będziemy schodzić coraz głębiej i głębiej – od cienkiej warstwy tuż pod stopami, poprzez skorupę i płaszcz, aż do gorącego jądra Ziemi.

Poznawać będziemy zwierzęta żyjące pod ziemią, najgłębiej sięgające [...]

przeczytaj całość
GRUDZIEŃ - Żywioł: ogień

Nadszedł grudzień – miesiąc, który kojarzy się z zapachem pomarańczy i cynamonu, ze smakiem pierników, a także z ubieraniem choinki i prezentami. To również czas, kiedy w szczególny sposób jesteśmy blisko, ciepło myślimy o innych, staramy się zrobić przyjemność tym, [...]

przeczytaj całość
LISTOPAD - Płynie Wisła, płynie

Po projektowych wyzwaniach, które w tym roku dotykały niezwykle ciekawych tematów, takich jak: Pojazdy (4-latki); Kino (Starszaki) i Dom (Zerówka) – przyszedł czas na powrót do świata żywiołów i badania różnych ekosystemów.

W listopadzie sporo będziemy mówić o Wiśle – najdłuższej [...]

przeczytaj całość
PAŹDZIERNIK - Jestem w swoim żywiole

Październik to w Kangurowym Przedszkolu czas kolejnych PROJEKTÓW BADAWCZYCH. Dla wszystkich niewtajemniczonych: metoda projektu, to metoda pracy z dziećmi, dzięki której mają one szansę na samodzielne zgłębianie interesującego i ważnego dla nich tematu. Dzieci wykorzystując wrodzoną ciekawość zadają pytania i [...]

przeczytaj całość
WRZESIEŃ - O Ziemi, wyspie zielonej, która jest naszym domem

„Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Wenus,
Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu! ”

Słowami naszej eko-piosenki witamy wrzesień – w tym miesiącu w sposób szczególny skupimy się na naszej planecie, chcąc podziwiać to, co w [...]

przeczytaj całość

MARZEC - Nasze tradycje

W marcu wyglądać będziemy zbliżającej się wielkimi krokami wiosny, ale także i Wielkanocy, która przyjdzie z samym początkiem kwietnia. W związku z tym nasze rozmowy i zajęcia skierują się ku różnego rodzaju zwyczajom. Zastanowimy się nad tym, jakie rytuały mamy w grupie i w przedszkolu? Jakie tradycje pielęgnujemy w swoich rodzinach? Co jest obyczajem w Krakowie i z czego nasze miasto jest znane? A jak jest w innych regionach Polski – z czego znani są Kaszubi, Ślązacy, Górale? Porozmawiamy o tym, czy tradycja w ogóle jest potrzebna i czy my sami możemy tworzyć tradycję? Będziemy też szukać zwiastunów wiosny w przedszkolnym ogrodzie, na polanie i w lesie.

Naszym rozmowom o tradycji będzie towarzyszył obraz Włodzimierza Tetmajera pt. „Święcone w Bronowicach”, który wprowadzi nas w klimat Wielkanocy i będzie ilustracją do rozmów o zwyczajach związanych z tymi świętami.