Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2024/2025 w Kangurowym Przedszkolu wybraliśmy "Świat pełen żywiołów", za którym to hasłem kryją się treści edukacji przyrodniczej oraz kształtowanie postawy proekologicznej.
przeczytaj całość
Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2024/2025 w Kangurowym Przedszkolu wybraliśmy "Świat pełen żywiołów", za którym to hasłem kryją się treści edukacji przyrodniczej oraz kształtowanie postawy proekologicznej.
przeczytaj całość
Z radością ogłaszamy, że rozpoczęły się wakacje! Cieszymy się tym bardziej, bo to doskonały czas by kontynuować nasze przyrodnicze wyzwania. Zaczniemy na sportowo i nieco naukowo. Korzystając ze zdobytej w tym roku wiedzy zastanowimy się co to takiego krajobraz i [...]
Czerwiec to miesiąc, w którym poznawać będziemy ekosystemy wodne – od jezior, poprzez rzeki, po morza i oceany. Od skąpanych w słońcu raf koralowych do pogrążonego w ciemności i chłodzie najgłębszego miejsca oceanów. Przyjrzymy się dokładnie wodnym organizmom – temu [...]
W maju będziemy przyglądać się i porównywać ekosystemy naturalne i te stworzone przez człowieka. Sprawdzimy czym różni się las od parku i łąka od ogrodu – jakie można spotkać w nich rośliny, w jaki sposób rosną i kto o nie [...]
„… cieplejszy wieje wiatr, wiosna! Wiosna wkoło…”
Wiatr, wietrzyk, a może wichura? Skąd się bierze i jakie ma znaczenie w przyrodzie, dla ludzi, roślin i zwierząt? Od tego zaczniemy nasze dociekania na temat powietrza. A oprócz obserwacji pogodowych będziemy badać jego [...]
Marzec to w Kangurowym Przedszkolu czas kolejnych PROJEKTÓW BADAWCZYCH.
Dla wszystkich niewtajemniczonych: metoda projektu, to metoda pracy z dziećmi, dzięki której mają one szansę na samodzielne zgłębianie interesującego i ważnego dla nich tematu. Dzieci wykorzystując wrodzoną ciekawość zadają pytania i stawiają [...]
W kolejnym miesiącu tego roku przedszkolnego spróbujemy zgłębić wiedzę dotyczącą wody. Na początku zastanowimy się skąd bierze się woda na Ziemi. Gdzie można ją spotkać i komu jest potrzebna, czy płynie tylko w kranie i w rzece a stoi w [...]
W styczniu wybierzemy się w niezwykłą podróż w głąb naszej planety. Będziemy schodzić coraz głębiej i głębiej – od cienkiej warstwy tuż pod stopami, poprzez skorupę i płaszcz, aż do gorącego jądra Ziemi.
Poznawać będziemy zwierzęta żyjące pod ziemią, najgłębiej sięgające [...]
Nadszedł grudzień – miesiąc, który kojarzy się z zapachem pomarańczy i cynamonu, ze smakiem pierników, a także z ubieraniem choinki i prezentami. To również czas, kiedy w szczególny sposób jesteśmy blisko, ciepło myślimy o innych, staramy się zrobić przyjemność tym, [...]
Po projektowych wyzwaniach, które w tym roku dotykały niezwykle ciekawych tematów, takich jak: Pojazdy (4-latki); Kino (Starszaki) i Dom (Zerówka) – przyszedł czas na powrót do świata żywiołów i badania różnych ekosystemów.
W listopadzie sporo będziemy mówić o Wiśle – najdłuższej [...]
Październik to w Kangurowym Przedszkolu czas kolejnych PROJEKTÓW BADAWCZYCH. Dla wszystkich niewtajemniczonych: metoda projektu, to metoda pracy z dziećmi, dzięki której mają one szansę na samodzielne zgłębianie interesującego i ważnego dla nich tematu. Dzieci wykorzystując wrodzoną ciekawość zadają pytania i stawiają hipotezy, uczą się poprzez działanie czynnie uczestnicząc w eksperymentach, obserwując, badając i doświadczając. Uczą się korzystania z różnych materiałów źródłowych, uczestniczą w zajęciach terenowych i spotkaniach z ekspertami, podczas których zadają pytania, sporządzają szkice i badają rekwizyty związane z tematem. Dzieci uczą się, że ekspertem może być każdy, kto dobrze zna badany temat. Także one same dzielą się swoją wiedzą, przemyśleniami i doświadczeniami.
Zatem przed nami wycieczki, wyprawy badawcze, spotkania z ekspertami, warsztaty, oraz eksperymenty; wszystko, by dowiedzieć się jak najwięcej, by odpowiedzieć na nurtujące nas pytania w wybranym zagadnieniu. Z pewnością każdy Przedszkolak odnajdzie nowy wątek w temacie, postawi pytanie inne niż wszystkie, zobaczy problem z nowej perspektywy. Przez cały miesiąc "będziemy w swoim żywiole": twórczego, otwartego poznawania świata.