Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2024/2025 w Kangurowym Przedszkolu wybraliśmy "Świat pełen żywiołów", za którym to hasłem kryją się treści edukacji przyrodniczej oraz kształtowanie postawy proekologicznej.
przeczytaj całość
Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2024/2025 w Kangurowym Przedszkolu wybraliśmy "Świat pełen żywiołów", za którym to hasłem kryją się treści edukacji przyrodniczej oraz kształtowanie postawy proekologicznej.
przeczytaj całość
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że lato rozgościło się na dobre. Niektórzy z nas już wrócili z wakacyjnych wypraw, na pozostałych jeszcze czekają niezliczone ilości muszelek do zebrania, górskich szczytów do zdobycia, a piasek nie może [...]
Z radością ogłaszamy, że rozpoczęły się wakacje! Cieszymy się tym bardziej, bo to doskonały czas by kontynuować nasze przyrodnicze wyzwania. Zaczniemy na sportowo i nieco naukowo. Korzystając ze zdobytej w tym roku wiedzy zastanowimy się co to takiego krajobraz i [...]
Czerwiec to miesiąc, w którym poznawać będziemy ekosystemy wodne – od jezior, poprzez rzeki, po morza i oceany. Od skąpanych w słońcu raf koralowych do pogrążonego w ciemności i chłodzie najgłębszego miejsca oceanów. Przyjrzymy się dokładnie wodnym organizmom – temu [...]
W maju będziemy przyglądać się i porównywać ekosystemy naturalne i te stworzone przez człowieka. Sprawdzimy czym różni się las od parku i łąka od ogrodu – jakie można spotkać w nich rośliny, w jaki sposób rosną i kto o nie [...]
„… cieplejszy wieje wiatr, wiosna! Wiosna wkoło…”
Wiatr, wietrzyk, a może wichura? Skąd się bierze i jakie ma znaczenie w przyrodzie, dla ludzi, roślin i zwierząt? Od tego zaczniemy nasze dociekania na temat powietrza. A oprócz obserwacji pogodowych będziemy badać jego [...]
Marzec to w Kangurowym Przedszkolu czas kolejnych PROJEKTÓW BADAWCZYCH.
Dla wszystkich niewtajemniczonych: metoda projektu, to metoda pracy z dziećmi, dzięki której mają one szansę na samodzielne zgłębianie interesującego i ważnego dla nich tematu. Dzieci wykorzystując wrodzoną ciekawość zadają pytania i stawiają [...]
W kolejnym miesiącu tego roku przedszkolnego spróbujemy zgłębić wiedzę dotyczącą wody. Na początku zastanowimy się skąd bierze się woda na Ziemi. Gdzie można ją spotkać i komu jest potrzebna, czy płynie tylko w kranie i w rzece a stoi w [...]
W styczniu wybierzemy się w niezwykłą podróż w głąb naszej planety. Będziemy schodzić coraz głębiej i głębiej – od cienkiej warstwy tuż pod stopami, poprzez skorupę i płaszcz, aż do gorącego jądra Ziemi.
Poznawać będziemy zwierzęta żyjące pod ziemią, najgłębiej sięgające [...]
Nadszedł grudzień – miesiąc, który kojarzy się z zapachem pomarańczy i cynamonu, ze smakiem pierników, a także z ubieraniem choinki i prezentami. To również czas, kiedy w szczególny sposób jesteśmy blisko, ciepło myślimy o innych, staramy się zrobić przyjemność tym, [...]
Nadszedł grudzień – miesiąc, który kojarzy się z zapachem pomarańczy i cynamonu, ze smakiem pierników, a także z ubieraniem choinki i prezentami. To również czas, kiedy w szczególny sposób jesteśmy blisko, ciepło myślimy o innych, staramy się zrobić przyjemność tym, których kochamy i pomóc tym, którzy potrzebują wsparcia a czasami po prostu tylko dobrego słowa.
Grudzień, pomimo chłodu na zewnątrz i mroźnej pogody, kojarzy nam się z ciepłem. Nikogo zatem nie zdziwi fakt, że w tym miesiącu chcemy bliżej przyjrzeć się żywiołowi ognia. Zaczniemy od bardzo dosłownego rozumienia tego pojęcia – skąd wziął się ogień? Dlaczego, choć niebezpieczny, jest ludziom potrzebny? W jaki sposób można go rozniecić? Następnie zajmiemy się bardziej metaforyczną stroną ognia – mówiąc o ognisku domowym, rodzinnym cieple, gorącym sercu i wreszcie... zimnych ogniach.
Nawiązując do tegorocznego celu strategicznego, postaramy się, aby wykonywane przez nas ozdoby choinkowe były w 100% ekologiczne. Co to znaczy? Inspiracją staną się rzeczy z pozoru „niepotrzebne” – kawałki sznurka, rolki po papierze toaletowym, puste opakowania, zakrętki, a także skarby znalezione podczas spaceru – gałązki, kamyki, szyszki… Postaramy się także „dać drugie życie” zabawkom, które z jakiegoś powodu przestały spełniać swoją rolę. Jak myślicie, do czego mogą przydać się zdekompletowane puzzle, wypisane flamastry albo pudełko po farbkach?